X
GO
Antakya Mobilyası İMOB Fuarı’nda görücüye çıktı
Selcan Uğur
/ Categories: Haberler

Antakya Mobilyası İMOB Fuarı’nda görücüye çıktı

Project Group Danışmanlık ve WYG Türkiye konsorsiyumunun teknik destek verdiği Antakya Mobilyacılığının Geliştirilmesi Projesi (ANMOGEP) kapsamında tasarlanan mobilyalar 13. İMOB Uluslararası İstanbul Mobilya Fuarı’nda uluslararası heyetler, mimarlar ve tüketiciler ile buluştu.

Antakya Mobilyacılığının Geliştirilmesi Projesi (ANMOGEP) Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı tarafından yürütülen Rekabetçi Sektörler Programı kapsamında Antakya Ticaret ve Sanayi Odası’nın liderliğinde hayata geçirildi. İki yıl boyunca süren araştırma ve tasarım süreçlerinin ardından ortaya çıkan 15 farklı koleksiyon ise ilk kez 13. İMOB Uluslararası İstanbul Mobilya Fuarı’nda uluslararası heyetler, mimarlar ve tüketicilerin karşısına çıktı.

Antakya Ticaret ve Sanayi Odası’nın yanı sıra Antakya Belediyesi, Doğu Akdeniz Kalkınma Ajansı, Antakya Küçük Sanayi Sitesi Kooperatifi, Hatay Esnaf ve Sanatkarlar Odaları Birliği ile Antakya Marangozlar ve Hızarcılar Odası’nın proje ortağı olarak katkı sağladığı ANMOGEP ile Antakya’daki mobilyacılık sektörünün üretim kalitesi ve kapasitesinin geliştirilmesi, uluslararası pazarda rekabet gücünün artırılması, yeni tasarımlar geliştirilmesi ve markalaşması hedefleniyor.

7,3 milyon Avro yatırımla hayata geçirilen projenin, Hatay’daki mobilya üreticisi KOBİ'lere ve bölgenin sosyo-ekonomik kalkınmasına katkı sağlaması hedefleniyor.

Ortak Üretim Merkezi kuruluyor

Proje kapsamında hayata geçirilen Ortak Üretim Merkezi, bilgisayar tabanlı ileri bir teknoloji ile donatılarak mobilya sektörünün hizmetine sunulacak. 2017 yılı içinde faaliyete geçmesi beklenen Ortak Üretim Merkezi, arzu eden tüm üreticilere hizmet sunabilecek. Böylelikle üreticiler, tek başlarına sahip olamadıkları ileri teknoloji ve kapasiteli makineleri kullanarak ürünlerini daha kaliteli, arzu edilen kapasitede ve daha ucuza üreterek, pazardaki rekabet güçlerini artırabilecek.

Eğitimler üreticiye ışık tutuyor

Antakya’da mobilyacılık sektörünü oluşturan işletmelerin desteklenmesi, bilgi ve becerilerinin artırılması ile sektörel bir iş ağı kurulmasını teşvik etmek amacıyla 300 katılımcının yer aldığı 7 eğitim gerçekleştirildi. Eğitimlerin ardından 10 farklı rol model firma belirlenerek, bu firmalara ihtiyaçları doğrultusunda danışmanlık hizmeti verildi.

Toplam 63 parçadan oluşan 15 koleksiyon tasarlandı

Hatay-Antakya ve çevresinde yapılan alan çalışmaları sonucunda, koleksiyona baz oluşturacak 300’den fazla motif derlendi. Endüstriyel tasarımcılar Sezgin Akan ve Sergio Perez Fortea ile Antakyalı ahşap ve mobilya ustası Ali Altun tarafından bu motifler doğrultusunda 63 parçadan oluşan toplam 15 koleksiyon ve geleneksel 12 farklı mobilya tasarlandı.

Geleneksel, neoklasik ve modern mobilya ve aksesuar koleksiyonları Hatay’da köklü bir geçmişi olan yerel üreticiler arasından seçilen 10 rol model firma tarafından “Antakya Mobilyası” markası altında üretildi. Bu prototip ürünler ise 24-29 Ocak tarihlerinde İstanbul’da gerçeklen 13. İMOB Uluslararası İstanbul Mobilya Fuarı’nda ilk kez sergilendi.

“Sektörel Stratejik Pazarlama ve Markalaşma Planı”  hazırlandı

Projeye öncelikle 11 ilde Pazar Araştırması yaparak başlandı. Mevcut durum değerlendirmesi yapabilmek için Antakya Mobilyası’na örnek olacak mobilya tasarım çalışması, bölgede halen üretilmekte olan mobilya kategorileri, firmaların potansiyelleri, zanaatkârların katkıları ve hedef kitlenin beklentileri değerlendirildi. Bunlar da planın çıkış noktası oldu.

Öte yandan markanın kurumsal kimlik çalışmaları kapsamında, Antakya Mobilyası “Motiften Koleksiyona” katalogu hazırlandı. Tüm ürünleri bir çatı altında toplayacak özel bir “Antakya Mobilyası” logosu tasarlandı. Ayrıca markanın ve ürünlerin tanıtımını desteklemek amacıyla web sitesi ve sosyal medya hesapları aktif hale getirildi.

 

Önceki “İşte Kadın” Fotoğraf Yarışması sonuçları belli oldu
Sonraki Çocuklar “Su Elçisi” oluyor
Print
5316

x